Sök
Filters
Blog options
Close

Shipping & returns

  1. Partners
    Kunder till MigraX, 556631-4307, är endast juridisk person som idkar handel med slutkund eller återförsäljare. MigraX säljer aldrig till slutkund men kan på uppdrag för kunds räkning mot avgift skicka produkter till och fakturera dennes kund.
  2. Fakturering
    All fakturering hanteras av Swedbank Finans och all betalning skall ske till Swedbank Finans och dess angivna kontonummer. Produkten förblir MigraX ABs egendom fram till full betalning erhållits. Betalning får aldrig ske direkt till MigraX AB. Om så sker äger MigraX AB rätt att ta ut en administrationsavgift på för närvarande 249 kr plus eventuella avgifter från Swedbank Finans. Påminnnelseavgift utgår med 60 kr vid försenat betalning.
  3. Order
    Alla ordrar skall ske via webshoppen, telefon: 010-4995000 eller e-post: order@migrax.se. Alla ordrar är bindande och levereras skyndsamt från MigraX lager. Om kunden önskar returnera beställd och levererad order krediteras 75% av ordervärdet.
  4. Kredit
    Alla kunder kreditprövas av Swedbank Finans som har rätt att neka kredit till kund. Kunden kan då betala produkter i förskott till MigraX ABs bankgiro. Efter godkänd kredit gäller betalningsvillkor 30 dagar netto.
  5. Kostnader
    Vid order under 1500 kr tillkommer en administrationsavgift på för närvarande 50 kr. Vid order under 10000 kr tillkommer fraktavgift på för närvarande 129 kr, leverans till annan mottagare än Partner utgår frakt med 159 kr. För privatpersoner utgår en avgift på 199 kr. Påminnelseavgift enligt lag är 60 kr.
  6. Priser
    MigraX skall publicera gällande prislista som bilaga till varje nyhetsbrev. Prislista gäller normalt under den månaden som den är utgiven och tillsvidare men kan revideras under en pågående månad.
  7. Demoprodukter
    Kunden äger rätt att köpa 2 enheter av varje produkt per år till demopris med 10% rabatt på normalpris. Undantagna produkter från denna regel är Grandstreams produkter där enbart 5% rabatt utgår. Nya produkter kan kommer att vid varje tillfälle att erbjudas en enhet till speciellt introduktionsdemopris. Detta priset kommer att gälla under en begränsad tid och anges vid lansering.
  8. Support
    MigraX tillhandahåller teknisksupport till kunden och säljsupport via telefon eller e-post för alla produkter i sitt sortiment. Kunde är skyldig att upplysa slutkund om att denne för support förväntas vända sig till den återförsäljare som har såld produkten. Skall MigraX göra större arbete (t.ex. konfiguration av produkt) eller arbete hos kunden äger MigraX rätt att få ersättning enligt gällande prislista för varje påbörjad timme.
  9. RMA
    Som RMA räknas trasig produkt inom garantitiden för respektive produkt. RMA skall anmälas till MigraX för att erhålla RMA-nummer. RMA skall returneras till MigraX inom 7 dagar från att RMA-nummer erhållits och med felbeskrivning bifogad produkten. Under felsökning kommer produkten att återställas till fabriksinställningar.
    Produkten ersätts med en lagad eller ny produkt av samma modell. Om produkten är felfri returneras varan och MigraX har rätt att fakturera en felsökningsavgift på för närvarande 350 kr samt frakt. Kunden har inte rätt att begära kredit på RMA
  10. Felbestälda varor
    Varor som felbeställda kan återköpas av MigraX inom 30 dagar enligt följande villkor:
    Av er felbeställda varor till ett värde på eller under 250:- tar vi inte tillbaka.
    Av er felbeställda varor till ett värde över 251:- tar vi tillbaka men debiterar Er en felbeställningsavgift på 15% av värdet eller minst 250:-
    Frakt betalas av beställare och alla varor skall returneras i obruten orginalförpackning. RMA-nummer skall beställas innan varor skickas i retur.